Wednesday, July 16, 2014

*ေညာင္ကန္ဆရာေတာ္ ဦးဗုဓ္*(တတိယပိုင္း)


နန္းမေတာ္မယ္ႏု အေနျဖင့္ ၁၈ ႏွစ္ၾကာမ်ွ ဖန္နန္း
႐ွင္ႏွင့္ အတူစိုးစံခဲ့ရာ ယခုတိုင္ ျမန္မာတို႔ အဓိက
ရ ကိုးကြယ္လ်ွက္႐ွိေသာ ကုသိုလ္ေတာ္မ်ားမွာ
သူ႔လက္ထက္က စတင္ ထုလုပ္ ျပဳစုခဲ့ျခင္း ျဖစ္
သည္။
(၁) ပုထိုးေတာ္ႀကီး-အမရပူရ
(၂) နန္းတြင္းအုတ္ေက်ာင္း-အင္းဝ
(၃) မဟာသက်သီဟ ႐ုပ္ပြားေတာ္ -မႏၲေလး
(၄) ႐ွင္ျဖဴ႐ွင္လွ ေစတီ ႏွင့္ေစာင္းတန္း-စစ္ကိုင္း
(၅) ေၾကးခ်ိန္ တစ္သိန္း ေခါင္းေလာင္း -အမရပူရ
(၆) အေနာက္တိုက္ဘုရားႀကီး -ဖလံခံုရြာ
(၇) ျမန္မာဇရပ္ -ဗုဒၶဂါယာ
*
ကုန္းေဘာင္မင္း နန္းတက္ေသာအခါ အင္းဝမွ အ
မရပူရသို႔ ေျပာင္းေရႊ႕စံေနေတာ္မူသည္။ ဆရာ
ေတာ္ ဦးဗုဓ္ကိုလည္း မဟာျမတ္မုနိ အေ႐ွ႕ဘက္
႐ွိ ေညာင္ကန္ေက်ာင္းႀကီးသုိ႔ ပင့္ေဆာင္ကိုးကြယ္
သည္။ ထိုမင္းလက္ထက္ တစ္ႏွစ္အၾကာတြင္
စၾကာမင္းသားႏွင့္ မိသားစု တို႔ ေရခ် ကြပ္မ်က္ခဲ့
သည္။ သုံးႏွစ္အၾကာ ၁၂၀၂ ခုတြင္ မယ္ႏုကို ေနာင္ေတာ္ နန္းက်ဘုရင္ႏွင့္အတူ ထားရာမွ ပုန္
ကန္ရန္ ၾကံစည္မႈႏွင့္ ေရခ် စီရင္ရန္ အမိန္႔ေတာ္႐ွိ
သည္။
ထိုအခါ မယ္ႏုက ၿမိဳ႕ဝန္ ႏွင့္အာဏာသားတို႔
အား `ငါသည္ ဤဘဝ၌ ျမင့္ျမတ္ေသာ အေျခအ
ေနသို႔ ေရာက္႐ွိခံစားခဲ့ရၿပီး မေရမတြက္ႏုိင္ေသာ
ေကာင္းမႈကုသိုလ္မ်ားလည္း ျပဳစု အားထုတ္ခဲ့ရၿပီ
ေသရမည္ကို ေတြးဆ ပူပန္ျခင္း ၊ေၾကာက္ရြံ႕ျခင္း
မ႐ွိလွပါ။ သို႔ေသာ္ ငါ ကိုးကြယ္ေသာ၊ဆရာရင္း
ျဖစ္ေသာ ဦးဗုဓ္ကို ေနာက္ဆံုး ဖူးေျမာ္ ကန္ေတာ့
လိုသည္။ မဂၤလာဘုံေက်ာ္တိုက္သို႔ ငါ သြား
ေရာက္ႏုိင္ရန္ အခြင့္ေပးႏုိင္ၾကမလား ´ ဟု ေမးရာ
ၿမိဳ႕ဝန္ ကလည္း ေ႐ွးက ေက်းဇူးေတာ္မ်ားကို
ေထာက္ေျမာ္ကာ အခြင့္ေပးေပသည္။ ဆရာေတာ္ထံ ေရာက္ေအာင္ ပို႔ေဆာင္ေပးၾက
သည္။
ဆရာေတာ္ကား စာၾကည့္ေနခိုက္ ျဖစ္သည္။
မယ္ႏုက ဦးခ်ကာ `ဘုရားတပည့္ေတာ္မသည္
ကုန္းေဘာင္မင္း၏ဘုန္း ဖုံးအုပ္လာ၍ သူ၏အာ
ဏာစက္ျဖင့္ အဆုံးစီရင္ျခင္း ခံရပါေတာ့မည္။
ဤေန႔ကား ဆရာေတာ္ဘုရားကို ေနာက္ဆံုး ဖူး
ေျမာ္ကန္ေတာ့ုျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္းပါ ဘုရား ´ ဟု
ေလ်ွာက္တင္၏။
ဆရာေတာ္သည္ စာၾကည့္ေနရာက မယ္ႏု ႐ွိ
ရာဘက္သ္ို႔ မ်က္ႏွာမူၿပီးလ်ွင္ `မိႏု ၊သူ႔ေႂကြးရွိလ်ွင္
ဆပ္ရလိမ့္မည္ ´ဟု အမိန္႔႐ွိေတာ္မူလိုက္သည္။
ေက်ာင္းအမ မယ္ႏု လည္း ဆရာေတာ္ကို ႐ွိခိုးဦး
ခ်ကာ ေက်ာင္းေပၚမွဆင္းခဲ့၏။
ေလွကားမွ ဆင္းလာရင္း မယ္ႏုက `ေတာ္ၿပီ၊
ေတာ္ၿပီ။ ငါေသေပ်ာ္ၿပီ၊ေသဝ့ံၿပီ၊ေသရဲၿပီ။ဆရာ
ေတာ္ဘုရားကို ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ကိုးကြယ္ ဆည္း
ကပ္ခဲ့ရာ ဘယ္အခါမ်ွ ငါ့နာမည္ကို ေခၚ၍ စကား
လည္း မေျပာဖူး။ တရားလည္း မေဟာဖူး။ ဤကဲ့သို႔ စာၾကည့္ေနရာက ေန၍ ငါ႐ွိရာဘက္သို႔
လွည့္ၿပီး ၾကည့္ရႈဖူးသည္လည္းမ႐ွိ။ သည္ကေန႔မွ
ပဲ ငါ့ဘက္လွည့္တယ္၊ငါ့နာမည္ကို ေခၚေတာ္မူ
တယ္။ ေဟာလိုက္တဲ့ တရားကလည္း (မိႏု သူ႔
ေႂကြး႐ွိလ်ွင္ ဆပ္ရလိမ့္မည္) တဲ့။ ေတာ္ၿပီ၊ ေတာ္
ၿပီ၊ေသလမ္းေျဖာင့္ၿပီ။ ငါ့ကို ဆရာေတာ္က ေသစ
ရိတ္ ေပးလိုက္ၿပီ´ ဟု ထပ္တလဲလဲေျပာကာ ဝမ္း
ေျမာက္ ဝမ္းသာစြာႏွင့္ အာဏာသားတို႔ ေခၚ
ေဆာင္ရာသို႔ မ်က္ႏွာညိဳးငယ္ျခင္းမ႐ွိပဲ ရဲရဲႀကီး
လိုက္ပါသြားေလသည္။
*
အမရပူရၿမိဳ႕ ထိပ္မွ မဟာျမတ္မုနိဘုရား ေ႐ွ့
ေတာ္အထိ ေ႐ွးက အုတ္လမ္းတစ္ခု ခမ္းနား
ေျဖာင့္တန္းစြာေဖာက္လုပ္ထားသည္။ ထိုလမ္းအ
တိုင္း လွည္းႏွင့္ မယ္ႏုကို တင္ေဆာင္ကာ နန္းတြင္းေၾကးတိုက္သို႔ ျပန္ပို႔သည္။ မယ္နက ဆ
ရာေတာ္၏ တစ္ခြန္းတည္းေသာ တရားေတာ္ကို
စားျမဳံ႕ျပန္ကာ ၾကာေလ သေလာေပါက္ေလ ဝမ္း
သာေလ ျဖစ္ေန၏။
`သူ႔ေႂကြး႐ွိလ်ွင္ ဆပ္ရလိမ့္မည္ ´ တရားမွာ
လည္း ဗုဒၶဘာသာ က်င့္ထုံးအစစ္ပင္။ သံသရာ၌
အခ်င္းခ်င္း ရန္ၿငိဳးဖြဲ႔ကာ ဘတစ္ျပန္ က်ားတစ္ျပန္
တိုက္ခိုက္ ညႇင္းဆဲျခင္း၏ အက်ိဳးေက်းဇူးကား အ
ဘယ္နည္း။ ဤရန္ႂကြင္းရန္စ ေႂကြးမ်ားကို ႐ွင္းျပစ္
ရမည္။
ကုန္းေဘာင္မင္းက မည္သို႔ျပဳက်င့္ေစကာမူ ငါ
ကား ဆပ္ရန္႐ွိေသာ ေႂကြးကို အျမန္ဆပ္မည္။ ငါ
သည္ ငါ့အသက္ႏွင့္ ေႂကြးဆပ္ကာ ႐ွင္းလင္း
ေသာဘဝသစ္ကို ယေန႔ပင္ ထူေထာင္ေတာ့အ့ံ။
ဆရာေတာ္ဦးဗုဓ္၏ စကားတစ္ခြန္းကား ထိုမ်ွ
ပင္ တာသြားေပ၏။ မယ္ႏုက သူျပဳခဲ့ေသာ ေကာင္းမႈတို႔အတြက္ ေရခြက္ႏွင့္အျပည့္ ကုသိုလ္
ေတြ အမ်ားႀကီး ရမည္ဟု မွတ္ထင္ခဲ့သည္။ သို႔
ေသာ္ ဆရာေတာ္က ထိုေရကို သြန္ၿပီးေနာက္
ခြက္၌ ကပ္က်န္ေနေသာ ေရတစ္စက္၊ႏွစ္စက္
ေလာက္သာ ရလ်ွင္ ေတာ္လွၿပီ ဟု တစ္ခ်ိန္က
ေဟာခဲ့သည္။ ဟုတ္ပါသည္၊ ယခု ဆရာေတာ္၏
စကားတစ္ခြန္းသည္ ထိုေရတစ္စက္ႏွင့္ တူပါသည္။ ေတာ္ပါၿပီ ၊ မိမိ ဝမ္းသာလွပါသည္၊
ေက်နပ္လွသည္။
မယ္ႏုကို ေရခ်ရာ အရပ္ကား ဧရာဝတီ ျမစ္
ဆိပ္ မဟုတ္ေခ်။ ေတာင္သမန္အင္း၏ အေ႐ွ႕ေျမာက္ ေထာင့္ ၊မယ္ဘယက္ကုန္း ကမ္း
စပ္တြင္ ေရခ်ခဲ့သည္။ သူႏွင့္ေမာင္ေတာ္ ဖန္နန္း
႐ွင္တို႔ အက်ယ္ခ်ဳပ္ စံျမန္းရာ နန္းတြင္းအိမ္ေတာ္
ႏွင့္မေဝးလွပါ။ ယခုအခါ ထိုအိမ္ေတာ္ေနရာတြင္
ဖန္နန္း႐ွင္၏ သခၤ် ိဳင္း ဂူေတာ္ ႐ွိေန၏။ ထိုဂူသည္
မယ္ႏု ေရခ်ရာ အေ႐ွ႕ဘက္ဆီသို႔ မ်က္ႏွာမူလ်ွက္
ေရကသိုင္း ရႈေနဟန္ ႐ွိသည္။

ညိဳျမ
ကုန္းေဘာင္႐ွာပုံေတာ္

No comments:

Post a Comment